Welkom gast! Om van alle functies gebruik te kunnen maken kun je Inloggen of Registreren.
11 Pagina's123>»
Opties
Bekijk
Ga naar laatste bericht Ga naar het laatste ongelezen bericht
Online wolojoli  
#1 Gepost : vrijdag 27 mei 2011 10:23:32(UTC)
wolojoli

Groep: Donateur, Registered
Gisteren heb ik in een ander topic al over tfnxDroid verteld. Maar misschien maar even een nieuw topic hier over. In dit topic kunnen dan opmerkingen, bugs en feature requests gedaan worden. Ik zal dan proberen een en ander bij te houden.

Maar eerst maar even uitleggen wat tfnxDroid is. De gemiddelde geocacher is wel bekend met rot13, dus de naam zou geen problemen mogen opleveren! tfnxDroid is een Android applicatie die puur en alleen voor GSAK gebruikers bedoelt is. Je kopieert je GSAK database (of meerdere) naar de sd-kaart van je telefoon, en je hebt al je GSAK info altijd op zak. Kopieer dan ook nog eens je grabbedimages en eventueel spoiler foto's, en je hebt een kompleet naslagwerk op je telefoon staan, die offline, zonder datakosten te gebruiken is.

Installatie:
Dowload tfnxDroid
Maak op je SD-kaart de directory tfnxDroid aan.
Kopieer Alle subdirectories van je GSAK data directory naar deze directory. Behalve eventueel de GrabbedImages directory.
Klaar! Starten maar.

Gebruik meerdere db's:
Kopieer je DB's naar subdirectories onder tfnxDroid. Je kunt gewoon de namen van GSAK aanhouden. Dat lijkt mij ook het handigste.

Toch dataverbruik?
Als je de grabbedimages niet op je sd-kaart hebt, of als een image daar niet gevonden wordt, zal tfnxDroid proberen deze te downloaden. Ikzelf heb gewoon alle dataconnecties uit staan, maar heb je dat niet dan wordt de image dus gedownload. Maar deze wordt dan wel automatisch gecached, dus als je dezelde image nog een keer opvraagt dan is er niets aan de hand!

GrabbedImages:
Voor het gebruik an GrabbedImages doe je het volgende:
Maak onder tfnxDroid een directory .GrabbedImages aan. Let op: De directory moet met een punt beginnen!
Kopieer daar de file files.db3 naar toe.
Maak nu onder .GrabbedImages nog een subdirectory aan (naam maakt niet uit) en kopieer daar je grabbedimages naar toe.
Let wel op: Doordat je sd-kaart fat32 is kun je maar ongeveer 21000 images in 1 folder zetten. Heb je er meer, zet deze dan in een nieuwe subdir.

SpoilerImages:
Als je gebruikmaakt van de macro SpoilerSync (gebruik op eigen risico) kun je ook je spoiler images naar je sd-kaart kopieren. Kopieer deze dan naar (de zelf aan te maken) directory .Spoilers. Deze keer niet in een Subdir daarvan! De spoilers vind je daarna terug in het bovenste logje.

Bewerkt door de gebruiker vrijdag 27 mei 2011 20:39:50(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

Online wolojoli  
#2 Gepost : vrijdag 27 mei 2011 10:24:38(UTC)
wolojoli

Known bugs:

Log Visit werkt niet.
Klopt, dat is nog niet geïmplementeerd.

Bewerkt door de gebruiker vrijdag 27 mei 2011 10:29:02(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

Online wolojoli  
#3 Gepost : vrijdag 27 mei 2011 10:25:38(UTC)
wolojoli

Wishlist:

Bij eerste keer opstarten vragen om aanmaken van de directory structuur.

Toevoegen User data fields aan het info tabblad

Sorteringen:
Op Locations zoals in GSAK
Rondom een cache (eerlijk gezegd denk ik dat dit voldoende is)

Extra waypoint info:
ByUser veld
Notes

Tabblad met trackables

Fieldnotes. Mogelijkheid om of direct te uploaden, of later (via WiFi bv) of via de PC.

Mini kaartje (zoals op gc.com)
Dit zal helaas niet zomaar gaan. Deze info staat niet in GSAK!

Bewerkt door de gebruiker vrijdag 27 mei 2011 12:57:06(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

Offline Z3nuw&  
#4 Gepost : vrijdag 27 mei 2011 11:41:02(UTC)
Z3nuw&

Groep: Registered
Op mijn HTC Desire HD krijg ik geen caches te zien.
Ik heb de telefoon als diskdrive gekoppeld en verschijnt bij mij als GEh?chijf in de Explorer.
Daarin maak ik een map tfnxDroid en kopieer daarin de complete map 'default' uit mijn GSAK directory.
Vervolgens start ik tfnxDroid en kies in de settings voor 'Database Name'. Daarna een fout: 'De applicatie tfnxDroid (proces nl.wlsoft.tfnxDroid) is onverwachts gestopt. Probeer het opnieuw'.
Bij database location staat /sdcard/tfnxDroid/ ingevuld.
Volgens mij is de directory die ik in Explorer te zien krijg ook op de sdcard maar dat kan ik nergens bevestigen dan wel ontkrachten.

De software versie van mijn telefoon is Android 2.3.3 met HTC Sense versie 2.1
Kernel 2.6.35.10

Heb je hier voldoende informatie aan?

Verder ziet het er uit als een zeer goed bruikbaar programma!
UserPostedImageUserPostedImageUserPostedImage
Offline Fotogravin  
#5 Gepost : vrijdag 27 mei 2011 11:58:42(UTC)
Fotogravin

Nederland
Mijn Defy had wat probleempjes (o.a. met de micro-sd-kaart), dus ik heb het nog niet goed kunnen testen op m'n telefoon. Heb ondertussen ook nog eens besloten om CM7 erop te zetten, dus ben al uren bezig om de backup van m'n apps terug te zetten enzo (ging ook niet in 1 keer goed, eigen schuld). Zodra ik wat heb kunnen testen, laat ik je m'n bevindingen weten
UserPostedImageGemeenterace Computerfout: een vreemde één in de byte
Online wolojoli  
#6 Gepost : vrijdag 27 mei 2011 12:23:59(UTC)
wolojoli

@Z3nuw&

Ik heb een nieuwe versie geupload. Deze zou moeten waarschuwen als de opgegeven directory niet bestaat. Zou je die eens kunnen proberen?
Offline Fotogravin  
#7 Gepost : vrijdag 27 mei 2011 12:45:40(UTC)
Fotogravin

Nederland
Dat werkt echt als een trein zeg! Denk dat ik de database vrij regelmatig zal verversen, want dit is wel heel handig zo. Alleen om te loggen moet ik dan voorlopig nog een andere prog gebruiken (ik gebruik bij voorkeur c:geo ivm de twitter-functie). En zeker als ik over een paar maandjes een week in België zit zal ik flink gebruik maken van deze prog. Heb ik alleen nog 1 feature-verzoek: iets als fieldnotes ofzo, zodat ik m'n logs vast kan schrijven en pas na de vakantie kan uploaden. Verder kan ik volgens mij hier alles mee wat ik ermee zou willen
Online wolojoli  
#8 Gepost : vrijdag 27 mei 2011 12:55:37(UTC)
wolojoli

Eerst geschreven door: Fotogravin Ga naar gequote bericht
Heb ik alleen nog 1 feature-verzoek: iets als fieldnotes ofzo, zodat ik m'n logs vast kan schrijven en pas na de vakantie kan uploaden. Verder kan ik volgens mij hier alles mee wat ik ermee zou willen

Die ben ik vergeten om op de wishlist te zetten. Ik zal het meteen doen!

Hoe bevalt CM7 op je Defy? Bij mij werkt dat in ieder geval prima! Nog beter als Froyo!
Offline Z3nuw&  
#9 Gepost : vrijdag 27 mei 2011 13:02:46(UTC)
Z3nuw&

@wolojoli: deze werkt! Dank je wel voor de update.
Komende woensdag ga ik op vakantie naar Kroatië (waar dataverkeer via mobiel erg duur is) dus ik zal hem daar uitgebreid gaan testen.

Hopelijk zijn er nog nieuwe features die ik vóór die tijd kan meenemen.

Wel een vraag bij het toevoegen en bewerken van waypoints. Ik loop hier bij c:geo ook tegenaan.
Is het (onscreen) toetsenbord bij het invoeren van coördinaten niet op 'numeric only' te zetten. Ik moet voor het invoeren van een coördinaat meerdere malen overschakelen van alfanumeriek naar 'numeriek met overige karakters'. De benodigde cijfers bevinden zich in het bovenste rijtje en de tekens zoals !@#$%^&*()/;, enzo heb ik natuurlijk niet nodig.
Kortom: bestaat er een (evt. custom) toetsenbord layout waar je alleen cijfers en de punt/komma en hooguit N/S + E/W kan invullen?

edit: ik zie dat het invoeren van coördinaten bij waypoints niet lukt. De pijltjestoetsen om tussen de karakters te navigeren werken niet en de backspace toets loopt tussen de karakters door zonder ze te verwijderen.

Verder ziet het er erg goed uit, complimenten!

Bewerkt door de gebruiker vrijdag 27 mei 2011 13:05:47(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

Online wolojoli  
#10 Gepost : vrijdag 27 mei 2011 13:09:22(UTC)
wolojoli

Of er volgende week al features bij zijn betwijfel ik. Ik moet ook nog tijd over houden om te cachen Dancing . En ook mijn vrouw wil zo nu en dan wel eens aandacht.

Wat het toetsenbord betreft:

Als het goed is krijg je het nummerieke toetsenbord al (ik in elk geval wel). De app doet in ieder geval een verzoek richting OS om dat te laten zien!

En je hebt alleen cijfers nodig! Om te wisselen tussen N en S of E en W doe je gewoon een "long press" op het coordinaat! Laat maar even weten of het werkt!
Offline Z3nuw&  
#11 Gepost : vrijdag 27 mei 2011 13:34:53(UTC)
Z3nuw&

Het klopt inderdaad dat ik gelijk het numerieke toetsenbord krijg maar wat ik eigenlijk bedoel is: is er ook een toetsenbordlayout die alléén cijfers toont (dus zonder de !@#$%^&*() en overige tekens)?

Ik krijg nu dit toetsenbord te zien:

1 2 3 4 5 6 7 8 9 0
! @ # $ % & * ? /
_ " ' ( ) - + ;
: , .

Wat ik liever zou hebben is

7 8 9

4 5 6

1 2 3

0

Met wat grotere buttons dus en alleen de cijfers.

Overigens heb ik mijn vorige post nog aangepast: ik kan de cijfers die er staan niet weg krijgen, de backspace loopt tussen de cijfers door maar haalt ze niet weg en de pijltjestoetsen doen helemaal niets.

Wel fijn dat je zo snel reageert telkens Applause
Online wolojoli  
#12 Gepost : vrijdag 27 mei 2011 13:46:20(UTC)
wolojoli

Tja, ik zit thuis met spit, dus op het moment tijd zat.

Vreemd van dat toetsenbord. Ik krijg wel:
123
456
789
0

Met links en rechts nog wat extra, maar dat vind ik niet zo erg. Ik zal eens kijken of ik nog andere toetsenborden op kan laten roepen, en wat die doen.

Wat betreft de pijtjes-toetsen: Die heb ik niet. Dus ook daar moet ik wat onderzoek doen!

Wat betreft backspace: Die haalt inderdaad geen cijfers weg, maar als je een cijfer in-typt dan wordt het volgende cijfer overschreven. Zo staat er altijd een "correct" coordinaat op het scherm.

Las het goed is begint de input overigens bij de laatste drie cijfers. Dat zijn normaal de cijfers die je het vaakst aanpast, dus in het veld zou je per coodinaat 2 keer 3 cijfers aan moeten passen. Ik dacht dat dat wel zo snel zou werken, maar als daar andere ideeen over zijn?
Offline Fotogravin  
#13 Gepost : vrijdag 27 mei 2011 14:01:24(UTC)
Fotogravin

Nederland
[offtopic]CM7 bevalt me tot nog toe idd prima. Lekker snel, lekker veel in te stellen (zoals ik gewend was geraakt bij CM6 op de t-mobile pulse). Alleen doet Sygic het nu niet echt meer. Moet dus gaan kijken of ik m'n geld terug kan krijgen of dat er een oplossing voor is...[/offtopic]
't Wordt tijd dat ik me eens wat meer ga verdiepen in het grabben van images en spoilersync....
Offline novw  
#14 Gepost : vrijdag 27 mei 2011 17:13:52(UTC)
novw

en nou niet meer zeuren dat je geen respons krijgt lol lol

verzoek: Sorteren. Zeer belangrijk. Dat je kunt sorteren op afstand, gc code en/of waypoint naam.

betere uitleg qua kopieeren databases, en éénduidiger. Dat je zowel met als zonder mappen kunt weken is lastig voor de eindgebruiker.

-
Op je SD-card moet een map staan: tfnxDroid/ in die map kopieer je je hele gsak data directory. Dus log.htm, settings.ini en sqlite.db3. De map op de SD kaart ziet er dan uit als:

sdcard/tfnxDroid/default/
sdcard/tfnxDroid/kroatie/
sdcard/tfnxDroid/whatevva/

In elke map op de SD kaart zitten 3 files.
-
verzoek: Hieruit volgt meteen dat je bij het opstarten van het programma moet vragen welke database ik wil gaan gebruiken.

verzoek: naamsverandering BigGrin wanteuh... gsak-Droid klinkt ook niet echt lekker. Is Cache-Droid al in gebruik?

opmerking: fieldnotes werkt volgens mij niet offline. Die notes worden toch meteen ge-upload? Daarbij is mijn ervaring dat de volgorde van de fieldnotes in de puin gaat. De als tweede gelogde cache word als eerste verwerkt en zo.

idee: integreren met de batch-log optie hier op de website?

anyway: ik ben een blij mannetje. Het ziet er goed uit voor offline cachen!
Online wolojoli  
#15 Gepost : vrijdag 27 mei 2011 20:34:41(UTC)
wolojoli

Eerst geschreven door: novw Ga naar gequote bericht
en nou niet meer zeuren dat je geen respons krijgt lol lol

Zal ik niet meer doen.

verzoek: Sorteren. Zeer belangrijk. Dat je kunt sorteren op afstand, gc code en/of waypoint naam.

Sorteren komt er voorlopig allen op een cache uit de lijst. Lijkt mij eerlijk gezegd voldoende. Lekker simpel houden!

betere uitleg qua kopieeren databases, en éénduidiger. Dat je zowel met als zonder mappen kunt weken is lastig voor de eindgebruiker.

-
Op je SD-card moet een map staan: tfnxDroid/ in die map kopieer je je hele gsak data directory. Dus log.htm, settings.ini en sqlite.db3. De map op de SD kaart ziet er dan uit als:

sdcard/tfnxDroid/default/
sdcard/tfnxDroid/kroatie/
sdcard/tfnxDroid/whatevva/

In elke map op de SD kaart zitten 3 files.
-

Zal ik aanpassen.

verzoek: Hieruit volgt meteen dat je bij het opstarten van het programma moet vragen welke database ik wil gaan gebruiken.

Is dat handig? Daar vraagt GSAK toch ook niet om? Gewoon opstarten met de laatst gekozen database? Is dat niet voldoende?

verzoek: naamsverandering BigGrin wanteuh... gsak-Droid klinkt ook niet echt lekker. Is Cache-Droid al in gebruik?

Cachedroid bestaat al.

opmerking: fieldnotes werkt volgens mij niet offline. Die notes worden toch meteen ge-upload? Daarbij is mijn ervaring dat de volgorde van de fieldnotes in de puin gaat. De als tweede gelogde cache word als eerste verwerkt en zo.

Hoe dat precies werkt moet ik nog uitzoeken, aamr dat gaat goedkomen.

idee: integreren met de batch-log optie hier op de website?

Is ook nog een mogelijkheid.

anyway: ik ben een blij mannetje. Het ziet er goed uit voor offline cachen!

BigGrin BigGrin BigGrin
Offline Helene  
#16 Gepost : vrijdag 27 mei 2011 21:58:00(UTC)
Helene

Willen jullie nou alsjeblieft ophouden met het ophemelen van dit blijkbaar fantastische progje van een maker die gelijk reageert op elke melding????

*moppermoppermopper, ik heb geen android en door jullie enthousiaste reacties heb ik de neiging om op de fiets te stappen en de eerste de beste android uit het schap te grijpen om dit prog te kunnen gaan gebruiken!!!! Brick wall Brick wall Brick wall

Flapper Flapper Flapper

The battle
Offline Helene  
#17 Gepost : vrijdag 27 mei 2011 21:59:34(UTC)
Helene

Over de naam;

Wat dacht je van Wolodroid?
The battle
Offline novw  
#18 Gepost : zaterdag 28 mei 2011 03:16:34(UTC)
novw

Eerst geschreven door: Helene Ga naar gequote bericht
Willen jullie nou alsjeblieft ophouden met het ophemelen van dit blijkbaar fantastische progje van een maker die gelijk reageert op elke melding????

*moppermoppermopper, ik heb geen android en door jullie enthousiaste reacties heb ik de neiging om op de fiets te stappen en de eerste de beste android uit het schap te grijpen om dit prog te kunnen gaan gebruiken!!!! Brick wall Brick wall Brick wall

Flapper Flapper Flapper

Kun je nagaan hoe slecht de bestaande software "ons" van dienst is. Die Amerikanen hebben ongelimiteerd mobiel internet over het hele continent. Wij arme Europeanen worden alleen maar in de maling genomen door de telecom boeren.
Offline novw  
#19 Gepost : zaterdag 28 mei 2011 06:30:50(UTC)
novw

leuk joh, nachtdienst. Ik bedenk me net iets.

De GPS kost klappen aan batterij, dus die heb ik liefst uit staan. Nou gok ik dat je de lokatie bepaald via de telefoon masten. Maar de eigelijke lokatie van de telefoonmasten is alleen te vinden door gebruik te maken van een mobiele dataverbinding. En dan zijn "we" geen offline geocaching programma meer.

dus: request lol: handmatig een specifieke geocache als center in stellen. Dus als ik echt geen dataverbinding heb, en de GPS geen fix krijgt, ik toch, op basis van geheugen, printje of Tomtom een specifieke cache als middelpunt kan aanwijzen.
Online wolojoli  
#20 Gepost : zaterdag 28 mei 2011 08:31:39(UTC)
wolojoli

leuk joh, nachtdienst. Ik bedenk me net iets.

De GPS kost klappen aan batterij, dus die heb ik liefst uit staan. Nou gok ik dat je de lokatie bepaald via de telefoon masten. Maar de eigelijke lokatie van de telefoonmasten is alleen te vinden door gebruik te maken van een mobiele dataverbinding. En dan zijn "we" geen offline geocaching programma meer.

Zelf heb ik mobiel dataverkeer helemaal uit staan. Maar ook dan kan soms grofweg de positie bepaalt worden via WiFi. Mobiel dataverkeer zou er alleen mogen zijn (voor de positie dan) om de aGPS data te dowloaden...

dus: request lol: handmatig een specifieke geocache als center in stellen. Dus als ik echt geen dataverbinding heb, en de GPS geen fix krijgt, ik toch, op basis van geheugen, printje of Tomtom een specifieke cache als middelpunt kan aanwijzen.

Ha, daar ga ik vanmiddag al mee testen!
Rss Feed  Atom Feed
Gebruikers aanwezig in dit topic
Guest
11 Pagina's123>»
Spring naar forum  
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen Polls creëren.
Je kunt hier niet stemmen op Polls.

Mededeling

Icon
Error